سنگ ساختمانی


انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها

سنگ‌ها از مواد سخت و مقاومی با تنوع رنگ و جنس بسیار بالا هستند که از قدیم به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بود. این ماده علاوه بر اینکه نقش مهمی در مقاوم‌سازی ساختمان ایفا می‌کند به‌عنوان عنصری تزئینی برای زیباتر کردن بناهای مختلف کاربرد دارد. سنگ‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند. دوام و مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است.


سنگ گرانیت مشکی 

سنگ گرانیت مشکی دارای تم مشکی و یکنواختی در دانه بندی است و از معادن گرانیت نطنز در شهر نطنز از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان استحصال می گردد. این سنگ ها با توجه به معدن به دو نوع می‌توان تقسیم نمود، یکی پر رنگ تر و یا مشکی تیره هستند که هاله و رگه های سفید در آن دیده می‌شود، و نوع دیگر گرانیت مشکی با سطحی یکنواخت‌تر و روشن‌تر از سنگ گرانیت مشکی نوع اول هستند.

گرانیت مشکی با توجه به رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون، جزو شناخته شده ترین، با کیفیت‌ترین و پر مصرف‌ ترین سنگ های ساختمانی ایران به حساب آمده و همواره مورد توجه ویژه طراحان و خریداران قرار گرفته است. گرانیت مشکی نطنز به صورت سابیده و فلیم شده فرآوری می‌گردد.

گرانیت مشکی نطنز که از خانواده ی گرانیت است، به سنگ خارا یا گرانیت (granite) معروف و گونه‌ای سنگ آذرین درونی اسیدی است، به همین دلیل، بافتِ آن دارای دانه‌های متوسط تا درشت است و دارای کوارتز (دُرّ کوهی) و فلدسپات، میکا، و پاره‌ای کانی‌های دیگر می‌باشد. بسته به کانی‌های تشکیل دهنده آن، این سنگ به رنگ‌های گوناگونی، از سفید و خاکستری یافت می‌شود.

کاربرد ها:

سنگ گرانیت مشکی  بطور کلی مطابق با استاندارد، در موارد زیر کاربرد دارد:

  • سنگ نما شامل نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و بناها؛ شامل انواع سنگ فرش مانند سنگ فرش هال و پذیرایی، سنگفرش آشپزخانه، سنگفرش لابی، سنگ راه پله و دیواره های داخلی ساختمان
  • سنگ های پیاده رو، جدول خیابان و تزئین طرح های عمرانی؛ دیواره ها و کف پارکینگ، حیاط و کف واحدهای تجاری، و سنگ مزار
  • جداسازی شیب و دیوارهای نگه دارنده

سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز یکی از سنگ‌های کریستالی ایرانی است که از معادن الیگودرز استان لرستان استخراج می‌شود. این سنگ دارای زمینه سفید رنگ بوده که بر روی آن تعدادی خطوط نامنظم مشکی و طوسی وجود دارد. همچنین این سنگ‌ها بسیار درخشان بوده و در زیر نور نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین این سنگ‌ها ساب پذیری خوبی دارند.

سنگ‌ چینی الیگودرز به شکل اسلب برش خورده و طرح‌های فورمچ و بوک مچ آن بسیار زیبا بوده و طرفداران زیادی دارند. اکثر مهندسین از این مدل سنگ‌ها برای کفپوش رستوران‌ها و تالارهای مجلل استفاده می‌کنند. این سنگ‌ها نور را منعکس کرده و باعث روشن‌تر شدن ساختمان می‌شود.

سنگ الیگودرز

یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار در صنعت ساختمان چینی الیگودرز است. کاربردهای این سنگ را می‌توان اینگونه برشمرد :

  • استفاده در نمای داخلی ساختمان
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • سنگفرش هال و پذیرایی
  • دیوارهای داخلی ساختمان

ناگفته نماند سنگ الیگودرز ممتاز برای مکان‌هایی که با آب و رطوبت تماس دارند نیز مناسب است و دارای استحکام کافی می‌باشد.

ویژگی‌ها و ابعاد چینی الیگودرز

سنگ‌های الیگودرز ممتاز می‌تواند در هر ابعادی برش بخورد به همین دلیل شما می‌توانید میزان متراژ مورد نظر خود را از بازار خریداری کرده و در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده نمایید. مشخصات محصول عبارتند از :

  • تراکم بسیار بالا
  • طرح و رنگ منحصر به فرد و شیک
  • قیمت مناسب
  • قدرت جذب آب بسیار کم
  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاوم در برابر سایش
  • استحکام بالا
  • ساب پذیری مناسب

اگر برای خرید سنگ چینی الیگودرز به گروه مهندسی بازرگانی بهنگام مراجعه کرده‌اید باید به شما بگوییم که بهترین قیمت و کیفیت محصول در بازار را انتخاب کرده‌اید. به طور معمول این سنگ‌ها در کارخانجات به روز و مدرن فرآوری می‌شود. همچنین سنگ‌های چینی الیگودرز به دو صورت تایل و اسلب تولید می‌شود که نوع اسلب آن زیباتر و مقرون به صرفه‌تر بوده و کیفیت فرآوری اسلب‌ها بالاتر می‌باشد. علاوه بر آن این سنگ‌ها سورت بندی داشته که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد